Stratech Perspectief
Flexibel en gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem.
Tevreden klanten
Deze gemeenten zijn al tevreden over Stratech Perspectief.
Perspectief Cloud Updates
De ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud gaan razendsnel. Meld je aan voor onze updateservice en mis niets!
Over Stratech Social
Wij vereenvoudigen al meer dan 33 jaar processen omtrent schuldhulpverlening.
Stratech Perspectief
Flexibel en gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem.
Tevreden klanten
Deze gemeenten zijn al tevreden over Stratech Perspectief.
Perspectief Cloud Updates
De ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud gaan razendsnel. Meld je aan voor onze updateservice en mis niets!
Over Stratech Social
Wij vereenvoudigen al meer dan 33 jaar processen omtrent schuldhulpverlening.
Gemeente Westland over Perspectief Cloud
Gemeente Westland werkt al sinds 2010 met Stratech Perspectief voor de uitvoering van haar werkzaamheden op het gebied van schuldhulpverlening en budgetbeheer.
Procesondersteuner Vicky Zwinkels – al sinds het begin key-user van onze applicatie – denkt tweewekelijks vanuit het klantpanel mee over de toekomst van onze cloudoplossing. En dat doet ze met veel passie en enthousiasme! We spreken haar over haar indruk tot nu toe.
Gemeente Westland over Perspectief Cloud
Gemeente Westland over Perspectief Cloud
Gemeente Westland werkt al sinds 2010 met Stratech Perspectief voor de uitvoering van haar werkzaamheden op het gebied van schuldhulpverlening en budgetbeheer.
Procesondersteuner Vicky Zwinkels – al sinds het begin key-user van onze applicatie – denkt tweewekelijks vanuit het klantpanel mee over de toekomst van onze cloudoplossing. En dat doet ze met veel passie en enthousiasme! We spreken haar over haar indruk tot nu toe.
Werkveld
Budgetbeheer
In het kort
- Meedenken vanuit het klantpanel
- Gebruiksvriendelijk
- Gemak door standaard werkwijze
Heb je vragen?
Overstap naar de cloud wordt breed gedragen
Als we Vicky vragen naar haar eerste indruk van Perspectief Cloud luidt haar reactie vol enthousiast: “Ik word mega blij van alle ontwikkelingen in de cloud! Wat ik er tot nu toe van heb gezien is het veel intuïtiever, logischer en makkelijker aan te leren voor medewerkers. Ook als je minder feeling hebt met het systeem en de inrichting is het veel makkelijker te snappen.”
Los van haar eigen enthousiasme over de cloudoplossing is de transitie naar de cloud een onderwerp dat erg leeft binnen de Gemeente Westland. “Functioneel Beheer wil on-premise applicaties en eigen servers zoveel mogelijk beperken (mits er een volwaardig alternatief is), omdat deze veel onderhoud vergen en kwetsbaarheden moeten worden gereduceerd. Wat dat betreft worden de ontwikkelingen breed gedragen binnen onze gemeente.”
Intuïtief en minder klikken
“Als ik de cloudoplossing in een paar woorden zou moeten omschrijven zou dit intuïtief en minder klikken zijn. Het huidige Perspectief is heel functioneel, maar niet zo intuïtief. Je hebt wel enige kennis van de inrichting nodig om goed te snappen hoe het systeem werkt. Het intuïtieve karakter van de cloudoplossing is echt een ontzettende vooruitgang”, vertelt Vicky. “Daarnaast hoeft er voor mijn gevoel minder geregistreerd te worden om te registreren. Een simpele – maar veel voorkomende – taak als het invoeren van een cliënt gaat bijvoorbeeld al een stuk sneller en met minder klikwerk dan in het huidige Perspectief.”
Een gemakkelijke overgang
Als Vicky haar blik op de toekomst richt verwacht ze vanuit de gebruikers weinig problemen bij de overgang naar de cloud. “Ik denk eigenlijk dat de overgang heel gemakkelijk zal gaan, juist omdat de software zo intuïtief werkt. Gebruikers zullen natuurlijk altijd moeten wennen aan de verandering, maar ik verwacht dat ze het systeem uiteindelijk zo onder de knie hebben.”
Het succes zal volgens haar deels ook afhangen van het moment van migratie. “Vanuit de projectgroep die zich bezighoudt met de cloudtransitie zal er misschien wat druk komen om eerder over te gaan dan de vakafdeling het wellicht zou willen. Voor ons is het een eis dat alle processtappen van schuldhulpverlening en budgetbeheer volledig uitgevoerd moet kunnen worden, voordat we overgaan. En we moeten voldoende tijd nemen om aan de nieuwe applicatie te wennen en er goed mee te leren werken”, aldus Vicky.
Ruimte voor creativiteit
Natuurlijk zijn er ook zaken die Vicky spannend vindt als het gaat om de nieuwe cloudoplossing. De filosofie achter Perspectief Cloud is dat de Wgs en NVVK richtlijnen volledig ingebakken zitten in het proces. “Ik ben heel benieuwd hoe dit in de praktijk zal gaan werken. Soms zijn creatieve oplossingen nodig om een cliënt goed te kunnen helpen. We moeten ervaren of we op deze manier die creativiteit nog wel kwijt kunnen of dat de standaard daarvoor te star is”, legt Vicky uit. “Misschien gaat blijken dat we de stappen van de standaard altijd al doorlopen en dat de creativiteit hem meer zit in de inhoud van de oplossing. Daarnaast kan ik me voorstellen dat we bepaalde activiteiten waarvoor we nu een creatieve oplossing inzetten, straks op een andere manier moeten gaan doen. Of benodigde informatie op een andere manier uit de applicatie halen.”
Aan de andere kant ziet Vicky ook zeker de voordelen van deze werkwijze. “In het huidige Perspectief kun je eigenlijk alles inrichten wat je wilt, en hiermee hebben we in de loop der jaren veel eigen inrichtingsdingetjes en handigheidjes ingebouwd. Deze mate van flexibiliteit zorgt soms voor gedoe en vragen van gebruikers. Dan geef ik wellicht de voorkeur aan een meer dicht getimmerd proces en wat minder creatieve oplossingen.
Ik heb liever dat we 80% van ons werk makkelijker kunnen doen, en in die andere 20% iets meer na moeten denken.” - Vicky Zwinkels
Fijn om mee te kunnen denken in het klantpanel
Over haar deelname aan het klantpanel zelf is Vicky heel positief: “Het is heel prettig dat er uitvraag wordt gedaan onder de gebruikers. Ik vind het persoonlijk ook fijn dat dit gedaan wordt door iemand die zelf uit het werkveld komt. Dat helpt ontzettend in de vertaalslag tussen ICT en de schuldhulpverlener.” Vicky heeft het gevoel dat haar input serieus wordt genomen. “Wanneer uit het klantpanel blijkt dat bepaalde keuzes in de praktijk niet goed werken wordt dit snel aangepast. Daarnaast stuur ik uit mezelf ook regelmatig e-mails met input of zaken waar we tegenaan lopen in de praktijk. Ik krijg hier altijd snel een reactie op, waarbij ook eerlijk wordt aangegeven waarom bepaalde zaken wel of geen prioriteit hebben. Dit geeft mij het gevoel dat mijn betrokkenheid en input op prijs wordt gesteld.”
Blijf op de hoogte
De ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud gaan razendsnel. Wil je op de hoogte blijven van alle vorderingen? Meld je dan aan voor onze updateservice en mis niets!
Bespreek je uitdagingen met ons!
Benieuwd naar de mogelijkheden van onze software voor jouw organisatie? Neem voor een geheel vrijblijvende demonstratie contact met ons op!
"Ik help je graag de processen omtrent schuldhulpverlening te vereenvoudigen!"
Erik Mijnheer
Business Managerknowhow
knowhow
Altijd zicht op je cliënt én grip op de financiën: twee zaken die erg belangrijk zijn. Wij begrijpen jouw dagelijkse processen en ontzorgen je met onze totaaloplossing.
[NIEUWS] Stratech Perspectief Update | Oktober 2024
[BLOG] Terugblik op waardevolle Regiobijeenkomsten