Over ons Markten Werken bij Nieuws Contact Vacatures Over ons Over ons Markten Markten Werken bij Werken bij Nieuws Nieuws Contact Contact Zoeken Vacatures
Software Listing-highlighted-cards-Stratech-Perspectief-(navigatie)
Stratech Perspectief
Schuldhulpverlening Budgetbeheer
Cases Listing-highlighted-cards-Cases-(navigatie)
Tevreden klanten
Alle cases
Nieuws & Kennis Listing-highlighted-cards-Nieuws-(navigatie)
Perspectief Cloud Updates
Aanmelden
Over ons Listing-highlighted-cards-Over-Ons-(navigatie)
Over Stratech Social
Lees meer
Neemt contact op
Software Software Listing-highlighted-cards-Stratech-Perspectief-(navigatie)
Stratech Perspectief
Schuldhulpverlening Budgetbeheer
Cases Cases Listing-highlighted-cards-Cases-(navigatie)
Tevreden klanten
Alle cases
Nieuws & Kennis Nieuws & Kennis Listing-highlighted-cards-Nieuws-(navigatie)
Perspectief Cloud Updates
Aanmelden
Over ons Over ons Listing-highlighted-cards-Over-Ons-(navigatie)
Over Stratech Social
Lees meer
Zoeken Neemt contact op

Gemeente Delft

Bij de uitvoer van schuldhulpverlening wordt de Gemeente Delft al sinds 2005 ondersteund door de software van Stratech. We vroegen de ervaren schuldhulpverleners Robin Sanches en Senton Dijkgraaf naar hun werkwijze en de ervaringen met Stratech Perspectief.

Gemeente Delft al jarenlang ondersteund door Stratech

Gemeente Delft

Bij de uitvoer van schuldhulpverlening wordt de Gemeente Delft al sinds 2005 ondersteund door de software van Stratech. We vroegen de ervaren schuldhulpverleners Robin Sanches en Senton Dijkgraaf naar hun werkwijze en de ervaringen met Stratech Perspectief.

Werkveld
Schuldhulpverlening
In het kort
  • Gebruikt Stratech sinds 2005
  • Focus op jongeren
Heb je vragen?
Ik ga graag in gesprek

Al jarenlang ondersteund door Stratech

Delft staat bekend als geboorteplaats van Johannes Vermeer, haar TU en het Delfts blauw. Dit laatste is goed terug te zien in het nieuwe stadskantoor van de Gemeente Delft. In dit stadskantoor is ook De Financiële Winkel van Delft gevestigd; zij voeren de schuldhulpverlenende taak van de gemeente uit.

Bij de uitvoer van schuldhulpverlening wordt de Gemeente Delft al sinds 2005 ondersteund door de software van Stratech. We vroegen de ervaren schuldhulpverleners Robin Sanches en Senton Dijkgraaf naar hun werkwijze en de ervaringen met Stratech Perspectief.

Organisatie van schuldhulpverlening

Binnen de afdeling schuldhulpverlening van de Gemeente Delft is er een duidelijke scheiding tussen een front- en een backoffice. Robin licht toe: "De frontoffice houdt zich bezig met de aanmelding, intake, het plan van aanpak en de stabilisatie. De backoffice neemt het daarna over en richt zich op het 120-dagen model, het contact met de schuldeisers, de uitvoer van de hercontroles en het uitbetalen per jaar." De belangrijkste reden om deze taken te scheiden is volgens de heren om de kwaliteit te bewaken. Iedere medewerker wordt ingezet op het onderdeel waar zijn/haar kracht ligt.

Focus op jongeren

De belangrijkste doelstelling van de Gemeente Delft is de jongerenaanpak. Dit gebeurt enerzijds door schuldpreventie. Hierover vertelt Robin: "Op het gebied van jongerenaanpak geven we veel voorlichting, onder andere op diverse scholen. Daarnaast gaat elke jongere die een uitkering komt aanvragen een traject in waarin ze voorlichting krijgen over diverse leefgebieden zoals financiën, gezondheid en solliciteren."

Anderzijds is er voor jongeren met schulden het 'Jongeren Perspectief Fonds Delft' opgezet. "In Delft draaien we momenteel een pilot om jongeren met schulden een toekomstperspectief te kunnen bieden. Er wordt gewerkt aan een starterskwalificatie en ze worden begeleid naar werk. We verwachten hier een maatschappelijke stage voor terug", aldus Senton. Het bijzondere aan deze pilot is volgens Robin dat er op gebied van schuldhulpverlening van achter naar voren wordt gewerkt: "We gaan direct de schulden oplossen en daarna gaan we stabiliseren. Op die manier creëren we rust en lopen de schulden niet verder op". Daarnaast merken ze dat men bereid is de jongeren weer een kans te geven. Hierover zegt Senton: "Als de schulden al zijn weggenomen heeft men meer vertrouwen dat het traject gaat lukken, iedereen is bereid mee te denken. Zo bieden we de jongeren letterlijk een goed toekomstperspectief".

Ondersteuning door Stratech Perspectief

In 2005 heeft de Gemeente Delft gekozen voor de softwareoplossing van Stratech. Senton was destijds betrokken bij de marktoriëntatie en de keuze. Hij vertelt: "Na gesprekken met verschillende partijen kwam Stratech er als meest gebruiksvriendelijk uit. Het is een goed klantvolgsysteem. Toen we het in gebruik namen was dat een vereenvoudiging van het werk doordat alles nu vanuit één totaaloplossing te doen was. Er ging een wereld voor ons open."

Nu nog steeds ervaren de schuldhulpverleners van de Gemeente Delft veel voordelen van het werken met Stratech. Robin geeft aan: "De applicatie is hartstikke belangrijk voor ons, we halen hier de brieven uit, alle correspondentie, maar ook de berekeningen zoals het Vtlb." Senton beaamt dit en voegt toe: "De software ontzorgt ons, inderdaad bijvoorbeeld bij het berekenen van het Vtlb. Dat gaat heel eenvoudig, de juiste vragen worden in de juiste volgorde gesteld. Dat is makkelijk te doorlopen, ook met de cliënt in de spreekkamer. Zij hebben het visueel als we het doorlopen, dat vinden ze heel prettig omdat het zo wat meer gaat leven bij ze."

Overzichtelijkheid is voor beide heren een belangrijk aspect van goede software ondersteuning. "Eén van de belangrijkste pluspunten van Stratech Perspectief is juist die overzichtelijkheid. Je hebt de verschillende tabbladen met de informatie. Hiermee houd ik goed overzicht. Dit helpt ook om het voor de cliënt goed uit te leggen, zo kunnen we ze meenemen in het verhaal. Dat werkt heel fijn", vertelt Robin. 

Grip op doorlooptijden uit het 120-dagen model

Een werkdag start met het doornemen van de taken voor die dag. Senton vertelt:

"Het eerste wat ik zie in de software zijn de vaste events voor die dag, dat is echt een takenlijstje. De events zijn gerelateerd aan een traject zodat je weet waar je die dag aandacht aan moet geven."

Daarnaast hebben ze een duidelijk inzicht in de status van de cliënt. Hierover zegt Robin: "Ik kan eenvoudig zien waar mijn cliënten staan, in welke fase ze zijn en of termijnen overschreden worden. Dat helpt me om de caseload op orde te houden en waar nodig bij te kunnen sturen." Robin en Senton geven aan dat ze op deze manier goed grip houden op het 120-dagen model.

Meer cases

Lees hier de ervaringen van andere tevreden gebruikers.

Overzicht cases

Lees in 4 min

Gemeente Oss

Gemeente Oss kiest voor efficiënte schuldhulpverlening.

Neeltje van Haandel

Gemeente Oss

Lees in 3 min

Gemeente Roermond

We staan aan het begin van een mooie reis met Stratech Perspectief.

Jos Hendrix & Bob Sijben

Gemeente Roermond

Bespreek je uitdagingen met ons!

Benieuwd naar de mogelijkheden van onze software voor jouw organisatie? Neem voor een geheel vrijblijvende demonstratie contact met ons op!

Spreek een expert Download brochure CTA-banner-contact-Erik-Mijnheer

"Ik help je graag de processen omtrent schuldhulpverlening te vereenvoudigen!"

Erik Mijnheer
Business Manager

knowhow

knowhow

Altijd zicht op je cliënt én grip op de financiën: twee zaken die erg belangrijk zijn. Wij begrijpen jouw dagelijkse processen en ontzorgen je met onze totaaloplossing.

Onze software
Oplossingen voor Schuldhulpverlening Budgetbeheer Managementinformatie Contact & support Bedrijfsgegevens Brochure aanvragen Aanmelden voor training Plan een demo Klantenportaal Download TeamViewer Uitgelicht

[NIEUWS] Stratech Perspectief Update | Oktober 2024

[BLOG] Terugblik op waardevolle Regiobijeenkomsten

053 - 480 4080 info@stratechsocial.nl Disclaimer Privacy & Cookies Voorwaarden © 2024 Stratech